mandag 16. april 2012

Pause fra media...


I dag våknet jeg opp i zombie tilstand. Øynene gikk virkelig ikke opp, ikke før jeg hadde stått ett kvarter i dusjen. Så var det å gjøre seg klar til en halv jobb dag. Arbeidsdagen gikk fint bortsett fra at jeg midt i vakta fikk tilbake de samme intense smertene i venstre skulder og arm, som jeg hadde i går. Etter en times ventetid på at de smertestillende skulle virke, roet smertene seg ned, og jeg klarte å slappe av igjen.

 I dag startet rettsaken til ABB. Jeg var nysgjerrig som de fleste andre her til lands, om hva som ville bli sagt under rettsaken. Etter å ha fått med meg noen klipp, merket jeg hvor mye dette påvirket meg. Frykten for at flere mennesker som han skal slå til i Norge. Jeg har også vært innom twitter den siste tiden, og når jeg får med meg det som skjer i mitt nærmiljø, og som ikke blir nevnt i avisene, får jeg helt fnatt.

(Hentet fra weheartit.com)

 I dag har jeg bestemt meg for å skjerme meg fra en del av det "negative" som skrives i media. Da mener jeg hva som blir skrevet i de største avisene både på nett og i butikkenes papirutgaver. Jeg har slettet appene på telefonen min så jeg skal slippe å bli på minnet på dette hver gang jeg er inne på telefonen, og jeg har nå google som startside på dataen.


 For meg er det er veldig viktig å dyrke det positive her i livet, og det å blir dratt ned av å lese om alle elendighetene har jeg rett å slett ikke overskudd til. Jeg får heller bli utsatt for det de gangene jeg er i sosiale settinger og blir nødt til å ta stilling til det. Jeg skal prøve dette for en stund og så sjekke hvordan kroppen min reagerer på det. Det kan være en fin pause fra det super tenkende hodet mitt.

(Hentet fra weheartit.com)

 Ellers er jeg kjempe fornøyd med at det bare ble en liten snøbyge i forhold til det som var meldt, og at solen tittet innom. Jeg skulle kanskje vært bosatt i et mer solfylt land, da min tilstand blir forverret med alt nedbør og de overskyede dagene vi har her til lands.


Håper dere får en riktig fin kveld!


Hilsen Maria



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar