fredag 20. april 2012

Min koffert er lastet med...


I går stod jeg opp tidligere enn hva min hjerne og kropp normalt er villig til å være med på. Det vil si klokka 08.15. Jeg stod opp så tidlig for at jeg hadde tre målstreker jeg måtte nå før dagen var omme. Første mål jeg skulle mestre var å komme meg opp senest 08.30 for å starte dagen. Jeg skulle komme meg i dusjen og gjøre meg klar for en hel vakt på jobben. Jeg skulle også få pakket kofferten min for en langhelg hjemme hos familien. Jeg hadde skrevet en liste kvelden i forveien med alt jeg skulle pakke, så jeg slapp heldigvis å drive med alt for mye planlegging så tidlig på morgenkvisten.

(Hentet fra weheartit.com)

Mitt neste mål var å komme seg på jobb, og greie å gjennomføre en hel arbeidsdag. Etter at jeg var ferdig med de praktiske gjøremål hjemme, og klokken hadde nådd halv tolv, bestemte jeg meg å ta bussen den korte veien jeg hadde til jobben. Når jeg har mye å bære på, så tar jeg gjerne bussen kun et stopp for å slippe å bruke opp energien på å slite på en koffert når jeg allerede er redusert med en hissig forkjølelse.

Vel fremme på jobb fikk jeg satt fra meg monsteret av en koffert jeg hadde med meg, kjøpt meg en varm kopp Chai latte, farris bris med lemon & lemongrass og en liten pose nøtter. Nå var jeg klar for å gjøre et dagsarbeide. Heldigvis var det veldig rolig på jobben, med få telefoner og dermed gode muligheter til å titte på nettet etter fine bilder og litt inspirasjon. Klokken halv syv var skiftet mitt over, og jeg pakket sammen og gikk bort til togstasjonen og toget som skulle ta meg hjem til familien.


(Hentet fra weheartit.com)

Mitt tredje mål, var å komme med ned til togstasjonen og toget som skulle frakte meg til mitt barndomshjem. Jeg hadde på forhånd avtalt med min lillesøster at hun skulle hente meg på stasjonen. Siden jeg fortsatt er svært forkjølt og min samboer er bortreist hele lørdagen, kunne det vært koselig med litt selskap.Jeg elsker å overraske de som står meg nær, og da tenkte jeg at det passet ypperlig å overraske min mmamma i går. Jeg gjemte meg bak husveggen og søsteren min sa til mamma at hjulkapselen på det ene dekket var løsnet, og at hun måtte komme ut for å titte på det. Mens de var på vei bort til bilen hoppet jeg fram og overrasket henne. Hun ble kjempe glad og jeg forstod at vi hadde greid å lure henne. Vel inne fra kulden fikk jeg servert en skål med friske jordbær,blåbær og med fløte. For en velkomst!


Etter fruktskålen var inntatt bar det rett i seng. Jeg var så heldig å ha selskap av katten vår Molly som var svært kosesyk der hun lå.

Dagen i dag tilbringes i godstolen i stuen med pledd og en kopp te. På hyllen ved siden av meg har jeg et lager av snytepapir, ibux, nesespray og sist men ikke minst repsils. Nå skal forkjølelsen bekjempes!


Hvilke planer har dere for helgen? Håper dere får en strålende helg!


Hilsen Maria

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar