søndag 8. april 2012

Båttur med familien.


I går fortalte jeg dere at jeg skulle på en tur med familien i dag. Turen var en båttur Strømstad – Sandefjord tur/retur. Dette er en tur vi tar 1-2 ganger i året med hele familien samlet. Dette har blitt en tradisjon siden vi flyttet til Østlandet. Vi pleier vanligvis ta en båttur i desember rett før jul, men siden jeg var i veldig dårlig form på dette tidspunktet, ble det utsatt til nå.


Det var kjempe fint vær i dag, med sol fra skyfri himmel og heldigvis lite bølger.Jeg blir lett sjøsyk så jeg er glad jeg slapp den ekstra belastningen. På turen til Sandefjord hadde vi bestilt bufèt, og vi hadde en koselig stund med masse god mat og mye humor. Jeg fikk dessverre ikke tatt bilde av middagen for jeg var så sulten at jeg hadde tømmt halve tallerken, før det gikk opp for meg at jeg skulle tatt et bilde. De hadde som vanlig et stort dessertbord, men siden jeg tåler dårlig søte desserter og kaker, ble valget en deilig frukttallerken med en kompott ved siden av.


Vi koste oss i restauranten hele veien frem til Sandefjord. Her ble det en liten pause, før båten skulle vende tilbake til Strømstad. På veien tilbake hadde vi fått reservert oss bord i baren. Det er litt greit å ha en fast base, mens familien rusler litt til og fra taxfree butikkene. Vi har ofte tatt søndagsturer, og da har det vært rolig og behagelig musikk i baren. På lørdager er det livemusikk, med relativt høyt lydnivå. Det var jeg ikke helt forberedt på. Det er også lenge siden jeg har vært utsatt for så mange forskjellige nivåer av lyder.

Jeg merket at turen tilbake ble med mer slitsom, tiltross for at vi raskt flyttet oss lengst mulig bort fra høytalerene. Hodepinen ble værre og jeg merket at lukter ble forsterket. Jeg prøvde å dempe ubehaget, med å gå meg noen runder rundt på båten. På tur hjem i bilen og etter at jeg nå er hjemme igjen, er jeg heldigvis i litt bedre form. Trykket i hodet har lettet litt.



Vel tilbake hos mine foreldrene mine og har nå intatt min faste plass i godstolen. De andre har kost seg med filmen Sleepless in Seattle og jeg har hatt gleden av å lese hyggelige kommentarer. Det setter jeg utrolig pris på. Jeg la med et bilde over med mine innkjøp på båten. En fin Friis Company veske, en Chanel lipgloss jeg var heldig å fant på salg og mørk 70% sjokolade.


Var det noen som så den nydelige månen på himmelen i kveld? Camera på iPhonen min var ikke bra nok til å få et sikkelig bilde. Men månen er jo lik hos oss alle.

Håper dere har hatt en fin lørdag.


Hilsen Maria

4 kommentarer:

  1. Så kjekt at du kom deg på tur. Høres ut som dere hadde det veldig bra! Godt at du "berget" formen også. Fortsatt god påske :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi hadde det kjempe koselig. En fin avsluttning på påsken hos familien:) Ha en fortsatt fin påske du også:)

      Slett
  2. Gratulerer med blogg:) Har lest gjennom alt, men har ikke blitt noen kommentar før nå.

    Hyggelig å høre at du fikk deg en tur :) Håper tilbakebetalingen ikke blir for ille. Fortsatt god påske og god hvile ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Så hyggelig å høre at du følger bloggen min. Det setter jeg stor pris på :)

      Ha en fortsatt fin påske!

      Slett