fredag 6. april 2012

Mitt påskeegg er lastet med...

Selv om jeg er i midten av tyve årene er jeg fortsatt utrolig glad i tradisjoner fra barndommen. Påskeegg må man ha uansett hvor gammel man er. Det syns nå i hvertfall jeg.Siden jeg har byttet kosthold til lavkarbo har jeg ønsket meg lavkarbo vennlige overraskelser. Slik så egget ut som ventet hjemme hos foreldrene mine.

I godis delen av egget fant jeg disse godsakene:


Øverst til høyre en det Green & Black's Organic Dark Chocolate 70% (en av de beste 70% sjokoladene jeg har smakt), Marabou 70% Cocoa Orange, Sula Natura Caramel Cream (denne falt ikke i smak hos meg), de Bron Salt Liquorice(kjempe gode på smak) og Extra tyggis med Grapefruit smak. Grenn og Black's, karamellene og lakrisen er kjøpt på vanlig helsekost. Marabou og Extraen er kjøpt på Gotterbiten i Sverige.
I den andre delen av egget fant jeg dette:


En deilig håndsåpe som heter så fint som Luxury Soap med en nydelig rose på innsiden. En pakke nydelige roseservietter og en liten påskekylling. Ved siden av fulgte også min favoritt vin. Ikke spesielt lavkarbo vennlig, men den skal jeg spare til en kveld jeg får besøk av noen venninner.


Katten vår Molly fikk også påskeegg. Det inneholdt en liten mus med en utrolig "surlukt" på innsiden - hun ble helt forelsket i den. Koser seg i timesvis.


Nå skal vi kose oss med påskegodt og filmen Engler og Demoner. Jeg har sett den før, men det har ikke resten av familien. Hvis du ikke har sett den og Da vinci koden kan jeg anbefale det på det sterkeste.

I morgen er planen at hele familien skal reise på tur sammen. Dette er første gangen jeg skal på en slik tur siden jeg fikk tilbakefall så dette blir spennede. Kryss fingrene for meg!


Håper dere har en fin påskeferie! Hvilke tradisjoner har dere i påsken?


Hilsen Maria

2 kommentarer:

  1. Påskeegg hører med! På meg blir det tortillachips, men sønnen min og lillebror får påskeegg. Jeg reagerer på sukker og sjokolade, så gotteri bare lukter jeg på ;)Ha en fin tur i morgen! Du får gå i sakte tempo og hvile før og etterpå. Fortsatt god påske!

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre! Da har du fått gode rutiner i matvanene til å holde deg unna søtsaker. Jeg merker at jeg får sug på søtsaker en gang i blandt, men det går mer og mer over ettersom tiden går:)

      Håper du får en fin start på den nye uken!

      Slett