lørdag 31. mars 2012

Don't give up!


I dag våknet jeg opp med et relativt lavt energi nivå og en dundrende hodepine. Jeg merker at de dagene jeg våkner til en slik tilstand har jeg lett for å falle i en negativ rytme for dagen. Jeg har lenge slitt med å forstå hvordan jeg kan komme meg ut av en slik ondsirkel for jeg ønsker ikke forgifte dagen min på en slik måte.


Jeg gjorde som jeg alltid pleier å gjøre på slike dager. Dra meg ut av senga og for flytte meg bort til sofaen. Her sitter jeg bånn fast klistret til tv-skjermen for å stenge tankene ute. Tankene som sier at det er min egen skyld at jeg har havnet i denne situasjonen. At jeg ikke gjør nok for å bli frisk fra denne sykdommen.



Men i dag, denne lørdagen her har jeg valgt å sette ned foten.
Klokken 15.00 reiste jeg meg opp fra den ikke så komfortable sofaen min og tok ti faste steg bort til badedøren å åpnet den opp. Jeg gikk ytterlige fem steg bort til dusjen og skrudde den på. Mens jeg sto der å lyttet til vannet treffe gulvet bestemte jeg meg for at fra dette tidspunktet skulle min løsning for disse ubrukelige og giftige tankene være at jeg skal ta en lang god dusj hvor jeg preller disse tankene av meg og sender de ned i avløpet.

Dette høres kanskje litt pussig ut og litt for godt til å være sant. Man når jeg har kommet fram til slike løsninger tidligere og jeg virkelig har bestemt meg for å gjøre noe med en sak, så mestrer jeg det. Nå har jeg kommet til det punktet hvor jeg faktisk må sette ned foten og bli kvitt det jeg kan av forurensninger i kroppen min. Jeg kan kunne tillate meg å tilføre positivitet til kroppen min slik at jeg kan styrke det gode jeg har innvendig.

Dette er sikkert noe man lære på ett mestringskurs, men det er faktisk noe man kan klare helt selv. For ærligtalt, det man lærer på et slikt kurs er kun informasjon om hvordan man kan gjøre det, den virkelige jobben er det du selv som må gjøre. Ingen kan gjøre jobben for deg.
Det viktigste å tenke er om man er fornøyd med hvordan man har det nå? Hvis ikke må man bryte det mønsteret.


Så nå sitter jeg lettet og ved godt mot, ny dusjet og i en fresh pysj ved kjøkken bordet å skriver.
Nå skal jeg sette i gang med det jeg hadde planlagt for dagen, husarbeid. Jeg skal gå igjennom kjøkkenskapene og ta en vårrengjøring.

Wish me good luck!


(Dette innlegg ble skrevet 15:45, men jeg fikk ikke langt det ut før nå da jeg måtte ta meg en pause fra dataen.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar