tirsdag 20. mars 2012

Velkommen til min blogg!



Heisann!

Jeg er en jente i midten av 20åra som har vært syk i 7 1/2år, men fikk diagnosen ME (myalgisk encefalomyelitt) også kalt kronisk utmattelsessyndrom i Juni 2009.

Jeg har nå tatt det "modige" steget med å lage meg en blogg for å dele min hverdag med dere. Grunnen til at dette er ett "modig" steg for meg, er at jeg har hatt en "sperre" for å uttrykke meg om hvordan jeg egentlig har det. Jeg har alltid vært opptatt av å gjøre det beste ut av en hver situasjon, og har gjort mitt beste for å framstå som en frisk person for de rundt meg. Som en hver vil forstå er det ikke mulig å opprettholde det når man blir så syk at man blir bundet til sengen. Det gjorde at jeg også følte meg veldig hjelpesløs og mistet kontrollen over hvordan menneskene rundt meg så meg. 

Grunnet til at jeg nå har valgt å blogge, er at jeg trenger å uttrykke meg. Jeg vil dele hvordan min hverdag er på godt og vondt,mine erfaringer og mine drømmer for framtiden.
Dette skal ikke være en blogg med bare elendighet. Den skal gjennspeile det positive pågangsmotet jeg har i meg, men også hvordan sykdommen former min hverdag.

Ett lite dikt som gir meg styrke:

Å være sterk

Å være sterk er ikke
-å løpe raskest
-å hoppe lengst eller løfte tyngst

Å være sterk er ikke
-alltid å vinne
-alltid å ha rett eller
alltid å vite best

Å være sterk er å
-se lyset når det er som mørkest...
-slåss for noe man tror på
selv om man ikke har flere krefter igjen
-se sannheten i øynene
selv om den er hard.


Forfatter av dette diktet er jeg ikke sikker på,men det gir meg styrke når jeg trenger det.

Håper dere vil følge min hverdag.

2 kommentarer:

  1. Hei og velkommen til bloggs! :-)

    Det er mye fin terapi i å skrive om sin egen situasjon. Det er også mye fint i å dele med andre i samme situasjon.

    Gode ønsker sendes! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.

      Takk for hyggelig kommentar :) Ja det føles utrolig godt å dele min historie og det å kunne sett ord på ting man går å tenker på.

      Ha en strålende dag!

      Slett