mandag 26. mars 2012

Kunsten å drømme.

Dagen i dag (eller i går hvis man er nøye nok og titter på klokken) var en fin dag hjemme hos familien min. Store deler av dagen ble tilbrakt i godstolen med et glass vann i hånden. Hodepinen har vært ekstrem i dag og mine smertestillende var ikke særlig sammarbeidsvillige. Mens jeg satt der i stolen dagdrømte jeg om en fantastisk sydentur jeg ønsker å få tatt til sommeren. Om bare helsen strekker til. Jeg drømte om de fantastiske toastene jeg tåler der nede, om å kunne sitte på en bassengkant med med bena i vannet og en vakker utsikt utover havet. Det å kunne slappe av under en parasoll og med noe kaldt i glasset. Å kunne pynte meg med en vakker sommerkjole og dra ut på middag med min kjære på hans bursdag. Det er drømmen for sommeren.



En av mine andre dagdrømmer er om den dagen vi skaffer oss et hus. Jeg har ett klart bilde om hvordan det skulle sett ut, hvilke møbler det skulle ha vært og hvilke kopper og kar jeg skulle hatt i skapet. Jeg drømmer også om å få meg en katt. Min samboer er egentlig allergisk mot katt, men det er en katterase som er allergivennlig. Så planen er å dra på et besøk hos en familie som har en slik katt før vi evt. kjøper en i framtiden. Jeg merker jeg savner katten som vi har hjemme hos familien. Verdens fineste pus, Molly<3



Det føles godt å drømme om hva man ønsker for framtiden. Det får framtiden til å ikke virke så langt unna. På en dårlig dag kan alt virke så fjernt, at det er mange år før jeg kan få oppleve det jeg drømmer om. Men når disse dagene sniker seg innpå meg, da logger jeg meg inn på dataen og titter igjennom bildene jeg har lagret på dataen. Da får jeg motet tilbake og titter gjerne etter litt flere bilder å samle på.

Så dagens budskap er å fortsette å drømme. Selv om drømmen virker så fjern er det viktig å ikke la sykdommen ta fra deg dine drømmer,for det er det ingen som kan.


Mitt tips er å lage en mappe på dataen hvor man kan lagre sine drømmer. Så når de mørke dagene kommer så kan man bare logge seg på og finne fram drømmekatalogen sin.



Håper dere alle ligger godt under dyna nå og nyter en god natt søvn. Nå er det værtfall sengetid på meg.


Sweet dreams<3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar