tirsdag 8. mai 2012

Livet i en bobble...

 
Siden forrige innlegg, og egentlig en stund før det, har jeg vært i en bobble. Jeg har ikke hatt konsentrasjon eller en iver etter å skrive, for jeg har ikke greid å formulere noe som er kun positivt. Mitt mål med bloggen når jeg startet å skrive var å dele framgang og de lyspunktene jeg opplevde i hverdagen, men nå er ikke alle dagene eller periodene jeg går igjennom et stort lyspunkt. Det er dager hvor kroppen føles oppbanket og hvor jeg har så liten energi at jeg gråter av fortvilelse og skjønner ikke hvordan jeg skal klare de kommende dagene, ukene og årene.

Lyspunktene jeg har å se fram til virker så fjerne. For jeg er ikke opptatt med jobb hver dag og jeg orker heller ikke møtepunkter med venner eller annet som får hverdagen til å fyke av gårde,slik som de friske gjør.Jeg sitter å ser på kalenderen, teller ned timer, dager, uker og månder før gledesdagene kommer.

Jeg er heldig i forhold til mange som lider av ME. Jeg klarer å være en og en halv dag i uken på jobb. Men har hvile dager både før og etter jobbdagene mine. Men fortvilelsen og hjelpløsheten den deler vi alle.

 

Jeg skulle gitt hva som helst for å vite en sluttdato på denne sykdommen. Da hadde jeg hatt noe stort å fantastisk å telle ned til. Men enn så lenge må jeg som mange andre leve i uvisstheten om når jeg vil få et normalt liv igjen.

Siden sist har jeg nådd mitt første mål, når det kommer til vektnedgangen. Jeg har gått ned 5,5 kg og ble ufattelig glad for endelig være i mål. Når jeg fokuserte på å gå ned i vekt og tenkte på det hver dag og opptil flere ganger om dagen, da gikk vekta opp og ned. Men når jeg begynte å kun fokusere på maten jeg fikk i meg og om at jeg skulle føle meg behagelig mett, da gikk det av seg selv.Så nå skal jeg bestille meg iPaden min. Lykke!

 
 
 
Min gode nyhet nummer to, som jeg gleder meg så mye til at jeg har lyst å rope av glede, er at jeg og min samboer har bestemt oss for å flytte opp i hans leilighet. Det blir ikke før 1.September, men da blir det en større leilighet og det beste er at det er ute av sentrum og soverommet vender inn mot en stille bakgård. Her vi bor nå, i min leilighet, bor vi midt i sentrum. Det er høye lyder fra anleggsarbeid, fester og det værste er han som bor over som spiller høy musikk og spiller på instrumenter dagen lang. Jeg har måtte klage på vedkommende to ganger, da vi har blitt vekket klokka 03:30 og 04.30 ved flere anledninger. Musikken overdøver til og med hørselvernet mitt. Det er ikke det beste hørselvernet på markedet, det skal sies, men uansett er det uakseptabelt at man skal finne seg i slikt hver dag.

Nå har jeg heldigvis fått en sluttdato på lydproblemet mitt, og jeg ser virkelig frem til det. Det skal bli godt å ikke være tvunget til å bruke hørselvern på en hverdags basis for å få den roen jeg trenger.

Ny leilighet, gir ny hobby. Jeg titter litt på ikea.no, kremmerhuset.no osv. og drømmer meg bort i forhold til hvordan jeg ønsker å ha det i vårt "nye" hjem. Jeg gleder meg til å innvie den koselige og romslige kjøkkenet med mine kokebøker og matglede.

 

Men først kommer sommeren med min og samboerens ett års dag, forhåpentligvis ferie på Madeira, min samboerens bursdag og så sist men ikke minst flyttingen. Jeg har mye fint å se fram til. Hadde bare tiden gått litt fortere.


Hva har dere å se fram til mot sommeren? Er det noen andre som dagdrømmer på interiør butikker på nettet og som har noen gode tips?


Håper dere har en fin dag!


Klem Maria

1 kommentar:

  1. Så bra at du ar nådd målet ditt! Hele 5,5 kg! Bra jobba! Stolt av deg! Vet du har gledet deg lenge til den ipaden, og den fortjener du virkelig.

    Er bra dere har bestemt en dato for flytting, og håper å få tatt meg en tur til dere på shopping og kos!Tror flyttingen kommer til å bli bra for deg, og turen til Madeira er jo helt klart noe å se fram til. Litt misunnelig på den (:

    Stor klem fra lille søster <3

    SvarSlett